Solisten

Evangelist | Christus | Sopraan | Alt(us) | Tenor | Bas


Sopraan - Cressida Sharp

Geboren in Engeland begon Cressida op vijfjarige leeftijd met piano, op haar zevende met zingen en op haar elfde met fagot. Na zeventien jaar muziek – waaronder lekker veel orkesten en kerkkoren en vier jaar als junior-student op de Royal Academy of Music in Londen – behaalde zij een graad in de Klassieke Oudheid aan de Universiteit van Cambridge waar zij ook in het koor zong. Daarna heeft zingen het voortouw in haar muzikale leven genomen.

Haar eerste professionele solo-rollen, op Cambridge en na het afstuderen, omvatten opera, inclusief de hoofdrol van Massenet's ‘Manon’ en Cathleen in Vaughan Williams' ‘Riders to the Sea’ – oratorium, met verschillende uitvoeringen van Handel’s ‘Messiah’ en ‘Ode for St Cecilia’s Day’– opnames van Brittens ‘Rejoice in the Lamb’, Bachs ‘Hohe Messe’ en ‘Matthäus Passion’ Fauré’s ‘Requiem’ en Couperins ‘Leçons de ténèbres’, deze laatste twee in King's College Chapel. Zij geniet ook zeer van operarepertoire op het concertpodium, en heeft vrouwelijke hoofdrollen kennen geleerd van Donizetti's ‘Don Pasquale’ (Norina), Handels ‘Semele’ (Semele), Bernsteins ‘Candide’ (Cunegonde), Gilbert & Sullivans’ ‘Princess Ida’ (Ida), Puccini's ‘Turandot’ (Liù), Monteverdi's ‘L'incoronazione di Poppea’ (Poppea) en Mascagni's ‘L'Amico Fritz’ (Suzel).

Cressida heeft het voorrecht gehad om te zingen onder leiding van dirigenten als Sir David Willcocks, Sir Trevor Pinnock, Risto Joost, Richard Hickox, Sigvards Klava, Sir Andrew Davis, Peter Dijkstra, Ton Koopman, en Sir Roger Norrington. Tournees in 2015-2019 brachten haar naar de Verenigde Staten, China, Taiwan, Australië, Italië, Duitsland, België, Tsjechië, Hongarije en Israël. Zij studeert nog regelmatig bij Elizabeth Ritchie (LRAM, FRAM) en verdeelt haar tijd tussen Nederland, Engeland en Zwitserland.